Hackathon: Ako by mohol vyzerať účet za elektrinu?

08.12.2015
Možnosti zdieľania:
Slovenské elektrárne a ich dcéra SE Predaj sa rozhodli využiť kreativitu slovenského digitálneho startup sektora.

V období, kedy sa dá čoraz viac vecí okolo nás vyriešiť jedným kliknutím, sa rozhodli aj Slovenské elektrárne a ich dcérska spoločnosť SE Predaj využiť kreativitu slovenského startup sektora.

Vymyslieť spôsob, ako by bolo možné spotrebiteľom jednoduchšie a prehľadnejšie vysvetliť ich účet za elektrinu, bolo úlohou startupov zapojených do súťaže Hackathon. Súťaž na Slovensku po prvýkrát organizovala spoločnosť Enterprise Slovakia v spolupráci s PricewaterhouseCoopers, Hewlett Packard a Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky, konkrétne zadanie zas dodali Slovenské elektrárne, resp. ich dcérska spoločnosť SE Predaj.

Po dvoch týždňoch intenzívnej práce dostali tri najlepšie tímy možnosť predstaviť svoje riešenia odbornej porote a verejnosti počas slávnostného večera za účasti ministra hospodárstva Slovenskej republiky Vazila Hudáka a zástupcov slovenských startupov.

Hlavným hosťom večera bola Claire Cockerton, jedna z kľúčových postáv startupovej scény Londýna a zakladateľka niekoľkých inovatívnych spoločností zameraných na inteligentné a udržateľné mestá. „Naším cieľom je vytvárať infraštruktúru pre drobných podnikateľov a vytvárať ekonomický rast vďaka startupovým projektom,“ povedala na podujatí. Slovensko považuje za krajinu so silným inovatívnym potenciálom a množstvom mladých kreatívnych ľudí. Vyzdvihla napríklad slovenských softvérových architektov, ktorí stoja za už etablovanou spoločnosťou 3D Repo a nedávno sa stali jednými z víťazov výzvy Cognicity vo Veľkej Británii.

Pozornosť hostí sa však sústredila najmä na účastníkov Hackathonu, ktorí predstavili svoje riešenia. Ich úlohou bolo vypracovať koncept aplikácie, ktorá by interaktívnym spôsobom vysvetlila spotrebiteľovi jednotlivé položky na faktúre a priblížila mu fungovanie energetického trhu. Aplikácia by mala ukázať cestu, ktorú musí elektrina prekonať, kým sa cez jednotlivé firmy dostane až k spotrebiteľovi, a tiež to, aká časť zo sumy na faktúre ide jednotlivým aktérom. Mala by tiež spotrebiteľom umožniť sledovať svoju spotrebu a  vybrať si dodávateľa elektriny s najvýhodnejšou ponukou.

Víťazom súťaže sa stala mladá firma eDocu, ktorá ponúkla adaptáciu svojho vlastného systému postaveného na integrácii technológie QR kódov a NFC čipov s procesmi a databázami. Spoločnosť eDocu bude mať teraz príležitosť dopracovať svoj návrh a ponúknuť Slovenským elektrárňam a SE Predaj finálne riešenie na realizáciu.

phone-handsetlocationmagnifiercrossarrow-right